SPRAWDŹ, CO ZYKSUJESZ:

REDUKCJA STRESU

Lodowe kąpiele mogą redukować objawy lęku oraz depresji. Zanurzenie w wodzie, może obniżyć tętno nawet o 15% co ma znaczenie u osób odczuwających lęk (PubMed ID: 24926444).

poprawa ODPORNOŚCI

Podczas zanurzenia, organizm wydziela 5-krotnie więcej noradrenaliny niż normalnie, a to między innymi noradrenalina odpowiada za postawienie organizmu w stan natychmiastowej gotowości do obrony, również immunologicznej.

Regeneracja mięśni po wysiłku

Szybsza regeneracja mięśni po wysiłku jest dobrze znanym wskazaniem dla lodowych kąpieli. Potwierdza to widok znakomitych sportowców, którzy regularnie chłodzą mięśnie po treningu (PubMed ID: 35157264). Zadbaj o obolałe mięśnie po wysiłku fizycznym, a nie tylko zredukujesz ból, ale przede wszystkim wzmocnisz ich moc oraz zredukujesz spowodowany wysiłkiem stan zapalny.

Lepsze samopoczucie

Badania sugerują, że lodowa kąpiel może przyczyniać się do poprawy samopoczucia oraz koncentracji, powodując wzrost dopaminy o 250%, co odpowiada poziomowi jak po odbyciu stosunku seksualnego. Różnica jest jednak taka, że po lodowej kąpieli podwyższony poziom dopaminy utrzymuje się znacznie dłużej aniżeli po wspomnianym „stymulancie” (PubMed ID: 10751106).

LEPSZY SEN

Pewne badanie sugeruje, że grupy sportowców stosujące terapię chłodem zgłaszają tendencję do głębszego snu o wyższej jakości, wpływając na poziom regeneracji i samopoczucia (PubMed ID: 33870188).

poprawa METABOLIZMU

Kąpiele w zimnej wodzie, przyspieszają metabolizm nawet o 350% (PubMed ID: 10751106). Powyższy proces jest bezpośrednio związany z szybszym spalaniem tkanki tłuszczowej. Już 11 minut morsowania w tygodniu wystarczy, by zauważyć trwały efekt.

Przekonany?

Napisz do nas

Zrób pierwszy krok, my zajmiemy się resztą

empty e1707489873626